Ons 100-jarig jubileum

Het jaar 2011 was voor Scouting A.P.V. een bijzonder jaar! In dat jaar bestond de groep 100-jaar en dat is natuurlijk uitgebreid gevierd. “De Arkelse Padvinders”, zoals de groep vroeger werd genoemd, is bij Koninklijk Besluit op 3 januari 1911 opgericht.

Feest vieren rondom een thema

Het thema van het jubileumjaar was verleden, heden en toekomst. Binnen het thema vonden de groepsactiviteiten plaats gericht op het thema-onderdeel. Na het behalen van een aantal opdrachten door de leden van de verschillende leeftijdsgroepen kreeg de groep toegang tot de tijdmachine waarmee we dan verder konden reizen in de tijd.

Op 29 januari 2011 was de grote aftrap met alle leden van de groep, het feest kon beginnen. We hebben de tijdmachine gezien, de Professor en Baden Powell ontmoet en gezien hoe Scouting er in het verleden uit zag.

apv-100-jaar-groepsfoto

Om een idee te krijgen van de activiteiten die in het jubileumjaar zijn georganiseerd, zijn we begonnen in het “verleden” met een reünie en is er in het “heden” een fantastisch groepskamp georganiseerd. In de “toekomst” was er een groot jubileum eeuwfeest met als thema "The Future has Arrived". De normale groepsactiviteiten hadden allemaal een jubileum tintje dus dat betekende een speciale Open Havendag, Avond Vierdaagse, Sint Joris, Overvliegen, JOTA etc.

Wil je dit allemaal nog een keer terugzien, op You Tube staan hele leuke films.

Reünie

Op 26 maart 2011 was er een zeer gezellig weerzien met ruim 100 oud leden van de “Arkelse Padvinders”, Loevesteingroep en de Torenvalken.

Na de opening was er een grote verrassing en zeker een zeer speciaal moment. Dhr. H Ros, oud groepsleider van de A.P.V., heeft de oude groepsvlag uit 1937 overhandigd aan de huidige groepsvoorzitter Dhr. M. Geursen. De vlag is nog in originele staat, alhoewel delen in de loop van de jaren natuurlijk wel zijn gerestaureerd. De oude groepsvlag zal een zeer speciale plaats krijgen in het clubgebouw.

overhandiging-oude-groepsvlag

Nog even herinneringen ophalen: op You Tube staan de films en presentaties van deze dag. Een mooie samenvatting van 100 Jaar Scouting A.P.V. kan je zien in de openingspresentatie.

Groepskamp

Van 2 t/m 9 juli 2011 zijn we met de hele groep op kamp geweest in Harderwijk. We hadden de beschikking over een heel mooi terrein waar iedereen kon kamperen, en er waren ook twee gebouwen waar we konden slapen, eten, drinken en spelen. In de voorbereiding is een heel team druk aan het werk geweest om het groepskamp tot een succes te maken, en dat is zeker gelukt.

groepskamp-2011

Wil je nog even terugkijken naar deze zeer geslaagde week, op You Tube staan de filmpjes die tijdens het kamp zijn gemaakt.

Eeuwfeest

Op zaterdag 26 november 2011 was de grote afsluiting van het jubileumjaar. Dat hebben we gevierd met het grote Eeuwfeest "The future has arived".

poster-eeuwfeest-jubileum

Nog even de sfeer proeven: hieronder staan de teasers van het Eeuwfeest.

Wij kijken in ieder geval terug naar een heel

speciaal jaar met heel veel leuke activiteiten.